wtorek, 31 stycznia 2012

Z życia studenta architektury: Bryła architektoniczna z literek imienia oraz nazwiska.

Druga i zarazem ostatnia praca z Projektowania Rzeźbiarskp-Architektonicznego polegała na stworzeniu ze styropianowych literek swojego imienia oraz nazwiska, bryły architektonicznej zainspirowanej istniejącym obiektem. Minimalne wymiary rzeźby to 30x30x30cm. Znaki musiały zatracić swoje pierwotne znaczenie. Nie można było stworzyć np wierzy Eiffly z jednej literki A, bądź kształtu który by bezpośrednio przedstawiał budowle.




Moja inspiracja polegała na ruchu oraz plastyczności kształtów wieżowca Absolute Tower z Toronto:

Źródło: i-mad.com
Źródło: i-mad.com

Źródło: i-mad.com
Szkic przedstawiający pomysł:

Tak jak przy poprzedniej pracy, musiałem w galerii mojej uczelni wyciąć elementy z których zbuduję bryłę. Po kilkunastu naprawdę długich godzinach wycinania litery I oraz M o wysokości 50 mm z dwóch płyt o grubość 20mm, miałem ich kilkaset:


Klejenie literek zabrało mi znacznie więcej czasu niż zakładałem, mimo to nie dłużyło mi się , a efekt mnie pozytywnie zaskoczył. Wieża ostatecznie osiągnęła 75 cm. Zakładałem 80 cm, ale przy tej wysokości skończyły mi się litery M. Na szczęście założenia zostały osiągnięte:



Podsumowanie:
Bryła bardzo dobrze się prezentuję z każdej strony. Cieszy mnie to że efekt ruchu oraz plastyczności nie został bezpośrednio skopiowane i zamiast wrażenia kręcenia się fasady wokół własnej osi, osiągnąłem efekt falowania.

Wykorzystałem:
-Dwie płyty styropianowe 1000x500mm, grubości 20 mm o najwyższym możliwym zagęszczeniu(nie pamiętam ile wynosiło dokładnie) z  których wyciąłem  literki M oraz I.
-Uniwersalny Klej Polimerowy firmy Dragon o pojemności 500ml(polecam, ponieważ dzięki temu że jest bezbarwny nie zostawia śladów).

Czas:
-Wycięcie Liter ok. 11-12h
-Klejenie ok. 10h
-Inne czynności ok. 1h
Łączny czas wykonania to ok. 22h

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prosiłbym o używanie nicków podczas komentowania.